Nie ulega wątpliwości, iż telemarketing to jedna z najprężniej obecnie rozwijających się gałęzi przemysłu. Widać to na przykładzie chociażby rosnącej liczby firm oferujących tego typu usługi, jak również wzrostu zatrudnienia w tym sektorze wśród ludzi młodych. Wspomożone zapotrzebowanie na usługi z zakresu telemarketingu sprawia, iż wiele firm wdraża u siebie różnorakie szkolenia mające wykształcić profesjonalnych pracowników mogących zasilić szeregi ich biur obsługi, bądź innych działów zajmujących się kontaktami z klientem.
W ostatnich dniach część opinii publicznej została nieco zszokowana faktem, iż od przyszłego roku w szkołach zawodowych czy technikach ma pojawić się kierunek o nazwie „pracownik call center”. No bo umówmy się, jeśli idzie o szkolenie telemarketing nie jest branżą, która wymagałaby go w jakich dużych ilościach. Każdy, nawet nie do końca wykształcony człowiek bez problemu będzie wstanie zasiąść na słuchawce po kilku dniach przygotowań. Dowodzi tego, jak wspomniano wyżej, duża liczba osób młodych, które o telemarketingu wcześniej nie miały większego pojęcia, a dla których jest to prostu źródło dodatkowego dochodu. Miejmy nadzieję, że szkoły szybko się opamiętają, a nieprzyszłościowy kierunek zniknie z ich ofert.