Brzuszki dla wspinaczy #wspinaczka

Dzie艅 dobry. Czas na kolejny trening uzupe艂niaj膮cy dla wspinaczy. Dzisiaj b臋d膮 brzuszki. Mi臋艣nie brzucha jak ju偶 wiecie odpowiadaj膮 za stabilizacj臋 i pozwalaj膮 nam np. wysoko podnie艣膰 stop臋 co jest niezb臋dne we wspinaniu.

Po艂贸偶cie si臋 na plecach, najlepiej na macie. Nogi nale偶y ugi膮膰 w kolanach, a stopy oprze膰 na pod艂odze ca艂膮 powierzchni膮. Nie splecione d艂onie nale偶y umie艣膰 za g艂ow膮 i rozszerzy膰 艂okcie. Kr臋gos艂up w cz臋艣ci l臋d藕wiowej powinien by膰 przy pod艂odze. Brzuch ma by膰 napi臋ty. I tak zaczynamy. Najpierw wdech, a nast臋pnie na wydechu unosimy 艂opatki kilka centymetr贸w nad ziemi臋. W momencie spi臋cia mi臋艣ni brzucha zatrzymujemy ruch na 1 sekund臋, po czym z wdechem opuszczamy tu艂贸w do pozycji le偶膮cej.

Pocz膮tkuj膮cy w czasie spi臋膰 mog膮 trzyma膰 r臋ce na brzuchu, aby poczu膰 prac臋 mi臋艣ni i upewni膰 si臋 w ten spos贸b, 偶e poprawnie robi膮 brzuszki.

Przyk艂ad treningu na brzuszki proste to: wykonuj to 膰wiczenie codziennie, wykonuj膮c 3-4 serie po 12 powt贸rze艅. Powodzenia聽

Realizacja projekt贸w Stowarzyszenia Sportowego 鈥濧ltius鈥 we Wroc艂awiu jest mo偶liwa dzi臋ki 艣rodkom finansowym pochodz膮cym z Gminy Wroc艂aw i wsparciu Prezydenta Wroc艂awia 鈥 Pana聽Jacka Sutryka.